2011-11-15

Fruktträd och rosor



Idag var min kära uppsatskompis sjuk och jag har pluggat hemma. Tog en promenad till bibblan på Axel Dahlström för att lämna tillbaka Mästaren och Margarita som jag äntligen läst ut. Vilken jävla bok. Har man inte läst den bör man göra det bums.

Jag tog med mig kameran också och det resulterade i lite bilder.

Strax bredvid torget stod några fina träd i solen. Kan det vara lärkträd månntro? Den gamla biologen i mig vill minnas att det är det enda barrträd som tappar sina barr...

Jag har nytt fint nagellack!

Torget i all sin prakt. Funkis all the way.

?

Under bron vid Axel Dahlströms spårvagnshållplats betar detta lilla får. Gulligt.

Nu börjar det väl bli för kallt för glass herr GB-gubbe?

Men det är tydligen inte för kallt för äppel på gren...

... eller för de här konstiga frukterna heller.

Jag har ju bestämt att jag ska köpa snittblommor oftare, till mina fina vaser. Så det gjorde jag nu. Här kan man se lite bättre hur vasen ser ut.


Och så var det ju den där uppsatsen också då ja... äurhm.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fina bilder! Det där med Uno Kronér ser ju väldigt lustigt ut haha. Om jag inte minns fel har jag hört någon gång att Lasse Kronérs pappa bor vid Axel Dahlströms torg, det kanske är han, haha?

    SvaraRadera
  2. tack! det hade ju varit fantastiskt om det var han. lasse kronérs pappa alltså. men det är fortfarande konstigt att någon skriver "leve uno kronér" på fasaden intill biblioteket... :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lite speciellt ja, haha.

    SvaraRadera