2011-11-27

Det fina med julen....



... är ju egentligen allt gott som finns att äta och dricka, som av någon anledning bara äts och dricks just när det är jul.

Som lussekatter till exempel. Saffran! Så gult och så gott. Och i fina påsar dessutom. (Garant lyckas verkligen med sin förpackningsdesign tycker jag. Jag har en idé om att jag ska gå runt i matvarubutiker och plåta snygga förpackningar, håll utkik... )





Vi tjuvstartade i fredags. Lussebak och glögg. Glöggen från förra året har stått till sig och smakar ännu bättre nu. Och ytterligare en bra sak med julen är förstås att jag får använda mina Bodum glöggmuggar!




Jag fortsätter: pappersjulstjärna, novemberkaktus som blommar och nötter med skal är också bra med jul. Och clementiner.


Slutligen... rosorna. Trots att de vissnat sedan flera dagar har jag jättesvårt att slänga dem. Tycker de är fina ändå. De ser sådär sköra och krispiga ut. Vackert.


Imorse hamnade de ändå på diskbänken, och slutligen i kompostpåsen. Får gå och handla nya.

1 kommentar: