2011-11-29

Någon vet



Det är lätt att få för sig att någon har stenkoll på exakt vad vi behöver och vill ha i inredninsväg. För vi har länge hållt utkik efter en snygg fotpall. Ungefär i den här modellen, inte exakt men typ. Och i helgen stod den förstås i soprummet.


Saken är att det är inte första gången det händer. När vi behövde en tavellist så hittade vi en tavellist. När vi behövde köksstolar så hittade vi köksstolar. När vi behövde en hallmöbel så hittade vi en hallmöbel. Och inte vilka som helst, utan snygga varianter dessutom! Vem läser våra tankar?

På bilden överst skymtar mitt nya fina påslakan, en födelsedagspresent från en kär loppa. Såhär snyggt är det på nära håll:



Förresten verkar det även vara någon som känner till våra planer på att spela boule och dricka pastis à la fransk gubbe. Nej vi hittade inte en flaska pastis, men däremot ett boulekit. Får hålla utkik efter en basker också, sen är det bara att köra.

5 kommentarer:

  1. Det är så märkligt, det är samma här, behöver jag pengar hittar jag något i soprummet som jag säljer och får överraskande mycket för! Senaste nu var det två designer lampor, innand et en skitsnygg bibel som såldes för flera hundra.

    Det måste finnas någon tomte eller något.

    Helt grym pall förresten, har typ en likadan, Har dne någon märkning, typ bröderna andersson?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror stenhårt på soprumstomtarna! Ang. märkning på pallen så har jag inte sett någon, men jag såg en exakt likadan i en blocket-annons som skulle vara svensktillverkad av just bröderna andersson tror jag. Kände inte till dem förut! Himlans skoj att få veta var saker kommer ifrån tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Men alltså, ert soprum är ju magiskt!!!

    SvaraRadera
  4. haha ja det är inte klokt. nästan bättre än erikshjälpen!

    SvaraRadera
  5. jag tror faktiskt att så fort man har en önskan så konspirerar universum för att uppfylla den. sen är det upp till en själv om man vågar följa de tecken som ges:)

    SvaraRadera