2011-11-01

Award!

Men oj. Jag har fått en blog award. Av Minna med den fantastiskt fina bloggen Vintage (a love story). Vad flott! Jag tror att det innebär att man ska svara på några frågor... så då gör jag det nu!

Varför började du blogga?
Det var nog framför allt för att jag började få ett växande intresse för vackra saker, och ville dela med mig av mitt sätt att betrakta dem på, genom mina fotografier. En del av detta var att jag började fynda en massa snygga grejer på second hand och kände ett behov av att "visa upp" vad jag hittat. Lite samlarvibbar där kanske...

Vilka bloggar följer du?
Bloggar som jag följer nästan dagligen (eller när de uppdateras) är Vintage (a love story), Lonesome mama blues, FrigelkottenCecilia Magnusson, Karins konstgrepp och Underbara Clara. Sen finns det ett gäng andra som jag följer lite mer sporadiskt, t.ex. Lomeyende och Om kläder som är vackra. Jag började läsa bloggar ganska nyss, och har märkt att jag hellre har ett fåtal som jag besöker ofta än många som jag kollar in då och då.

Favoritfärger?
Mina favoritfärger har varit ungefär samma ett bra tag nu, och går i skalan gult-orange-rött-brunt, eventuellt även lite mossgrönt. Plus svart förstås. Det gäller inredning såväl som kläder. Höst året om... Det slog mig häromdagen att jag undrar om det någonsin kommer ändras, jag försöker förnya mig ibland men det slutar oftast med att jag inte trivs.

Favoritfilm?
Den här frågan är svår för det finns så många. Jag gillar Todd Solondz filmer, framför allt Happiness, Inarritús Amores Perros, flera danska filmer som t.ex. Blinkande Lyktor och Roy Anderssons Du Levande. Sedan älskar jag bröderna Cohen, i princip allt de gjort är guld. En gemensam nämnare är mellanmänskliga relationer, något mer spännande finns inte. Life is stranger than fiction.

Vilka länder drömmer du om att besöka?
Hur många sidor har jag? I topp just nu ligger USA, har aldrig besökt det galna landet, och är främst intresserad av NY samt San Fransisco förstås. Vill se vart det hände först. Annars är den franska landsbygden alltid aktuell, vill tillbaka igen och igen och igen. För att runda av så drar jag till med Bali, tilltalas av kulturen men kanske framför allt stranden, palmen och drinken...

Detta var ju skoj! Då jag har en känsla av att det inte finns så många i denna värld som hittat till min blogg så skickar jag vidare till några som jag vet tittar in ibland - Frida, Tuva och Ida!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar