2011-08-20

Borås strikes again



Förra veckan tog jag och K en loppisrunda i gamla härliga Borran och självklart gjorde vi några fantastiska fynd. Idag levererades de hit till Götlaborg av mina kära föräldrar, och eftersom jag jobbade förmiddag passade jag på att handla en fläta på Nöjds. Jag säger bara flätorna på Nöjds!



Och tada - fynd nummer ett - den fantastiska ryamattan, den som gör vårt vardagsrum till en bättre plats och är så skön att gå på barfota att man lite har lust att börja vandra av och an runt soffbordet. Och så är den liksom 50- och 70-tal på samma gång! Efter en tur till Borås Biståndscenter blev den vår för 150 riksdaler.


Fynd nummer två var en spegel som vi hittade på en loppis i Frufällan, mellan Borås och Fristad. Den är så snygg och fick en helt perfekt plats vid ingången till sovrummet. Äntligen har vi en spegel där man kan se även ben och fötter... vi har sett liknande speglar som denna för runt 400:- och funderat på att slå till. För denna gav vi 59:-!



Slutligen lite prydnad, den högra från BBC och den vänstra från Frufällan-loppisen. 


Återigen är det bekräftat, Borås är ett loppis-mecka!

5 kommentarer:

  1. Åh, mattan är ju fantastisk!

    SvaraRadera
  2. jaa, vänta bara tills du får gå på den barfota!

    SvaraRadera
  3. fina saker och gott kaffebröd!

    SvaraRadera
  4. Grymt fina saker och jag har hört att borås ska vara en fyndarstad?

    SvaraRadera
  5. ja borås är faktiskt en riktig fyndarstad, särskilt borås biståndscenter, där har jag hittat någon favorit i princip varje gång jag varit där. hojta om du vill ha en liten loppisguide skickad :)

    SvaraRadera