2011-05-01

röda detaljer






Första maj är en fin och viktig dag. Efter att ha letat fram så mycket röda detaljer jag kunde hitta i garderob och smyckeskrin gav jag mig iväg på demonstration.




Johanna var fanbärare!

När fanbäraren behövde rökpaus fick jag rycka in.

Karro och Theres var fina i solen.

Som alltid kändes det härligt att tillsammans uttrycka sina protester mot en politik som känns totalt ohållbar, osolidarisk, orättvis och fel. Och som vanligt höll Anders Carlsson ett underhållande och engagerande tal på sin über-göteborska. Vädret bestämde sig för att vara snällt och soligt och vänta med regnet tills demonstrationerna var över. En somme, en hejdundrande trevlig första maj!

P.S:
Ringen, som blivit min favorit, kommer från Lindex.. Örhänget har sin egna lilla historia; den röda pärlan kommer från ett halsband som var mormors, och hon ska ha fått det av en "hemlig beundrare". Eftersom jag bara hade en pärla från halsbandet så gjorde jag ett örhänge av det. Älskar smycken med en historia, och jag tänker alltid på mormor när jag har på mig det.

2 kommentarer: