2011-05-15

pimp my balcony



Plötsligt har min blogg ändrat färgskala från gul-orange till grön, i takt med att de gröna färgnyanserna utanför fönstret fullkomligt exploderat. När jag nu tittar ut från balkongen är det som om det som så länge bestått av någon sorts grå-brun massa av snår och grenar plötsligt blivit en regnskog, vars gröna färger skiftar och förändras i takt med att sommaren kommer allt närmare. Jag tycker det är en gåta hur starkt dessa gröna färger kan påverka humör och sinnesstämning (och bloggar...).

Hur som haver så har jag en vaxduk som legat och drällt ett antal år nu (jag köpte det på någon rea på Village om jag inte minns fel, inte med någon särskild plan, utan mest för att det var så fina snurror på). Men nu har det blivit en duk och en väggdekoration!






Härmed har första steget tagits i inredningen av balkongen. Pappa har fixat upphängning till balkonglådorna, nu ska det bara köpas blommor, och så vill jag hänga upp ljuslyktor och fixa nån matta. Och så lite mer ihållande värme tack, så att jag kan få använda mitt sommarrum varje dag.

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Körde du häftmassa, eller hur blev det?

    SvaraRadera
  2. jag hade sån tur så tyget fastnade mellan hyllan och väggen, för hyllan låg ganska hårt emot väggen liksom. men jag har silvertejp här nu, om du vill låna :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Anna! Testar igen att kommentera. Fint på balkongen, jajamen. Frågan är hur ni gör med balkonglådorna. Vi kom hela igår som du såg och åkte över Jonsered (=cykelvänlig väg) och Tollered (också cykelvänligt, men kuperat). Har varit ute och klippt lite kanter nu, men usch det började hagla och jag kan inte hitta min bästa kantklippare. Borta ... Pappa är hos farmor och farfar. Kram från mamma

    SvaraRadera