2011-05-21

fredagsshopping och färgnörderi



Fredag och uppsats-paus. Jag och K åkte till tôrget för där finns ett systembolag. Dessutom tittade vi in på Stadsmissionen, och det gjorde vi uppenbarligen helt rätt i!

Där låg nämligen ett MasterMind och väntade på oss, för en futtig tjuga. Vilken Nostalgi! Jag och Karin var grymma på det när vi var små. 
(En liten fråga bara: varför ser mannen och kvinnan på kartongen så extremt tyska ut? Och varför har man valt att illustrera spelet på just detta sätt? För mig ter det sig långt ifrån självklart...)

Jag hittade ett fint halsband för 15 pix.

Dessutom köpte vi en Köksklubben-bricka till samlingen, och tillåt mig nu nörda in lite på dessa underbara färgkombinationer belysta med kvällens solstrålar. Jag ryser.

Det hela utmynnade i en spela MasterMind, dricka öl och titta på nya Wallace & Gromit-kortfilmen "A matter of loaf and death" - kväll. Myyyysigt.
(Den utvecklade sig enligt ekvationen ju mer inmundigad öl desto mindre mastermind-spel... samband?)



2 kommentarer:

  1. Gött, mastermind! Och ja, jag har också ända sen mastermindspelandets storhetsdagar på fritids funderat över bilden på kartongen. Den är ju djupt obehaglig på nåt sätt...

    Jättefint halsband förresten!

    SvaraRadera
  2. jamen visst är den! och den inbjuder ju inte direkt till spel. "Så här skojig blir du om du spelar mastermind", typ... tur att spelet i alla fall är roligt - jag ser fram emot att mötas i en match :)

    SvaraRadera