2012-01-31

Frånvaro



Ujujuj.
Jag brukade vara student. Då bestämmer man över sin egen tid. Rätt mycket.
Nu är jag plötsligt vikarierande lärare, som jobbar extra i hemtjänsten och som dessutom ska försöka hinna med att lägga upp en plan för en konversationskurs i franska vid Folkuniversitetet.

Men det är kul. Jag är trött, men trött på ett bra sätt. Sådär som man är när man gjort något man är stolt över och nöjd med. Och trött så som man blir när man möter ett helt lass nya människor på nya platser, varje dag.

Jag har massor av grejer jag vill slänga upp på bloggen men de får snällt vänta. Tills den dag jag kan andas lite. Eller, mycket. Idag kunde jag andas lite och då blev det det här!

(Vi har förresten nya gardiner i vardagsrummet. De är ganska somriga, vilket kan kännas lite fel i tiden, men nu sitter de där i alla fall. Omväxling förnöjer. En femtilapp på Myrorna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar