2011-04-10

loppis och vår


Jag vet att det är helt sanslöst förutsägbart att börja orera om våren och hur fantastiskt underbart det är att den äntligen kommit, en dag som denna. Men jag måste göra det i alla fall (för det är ju just precis sådär fantastiskt underbart!). Dessutom var det GP-loppis i helgen.


Ida hittade ett huvud i porslin (bland annat)

Snygga lampor fanns det gott om - vi bar med oss denna hem!

Efteråt fikade vi hos Frida och Robin (på balkongen!!), och jag blev helt till mig när jag fick se deras nya stringhyllor i köket.

Vi hittade förutom lampan följande:

blommiga coasters

4 st bruna glasburkar (och 2 gula äggkoppar i plast som skymtar i bakgrunden)

en "mormorslampa" i glas med teakfäste

en röd liten glasvas (längst upp till vänster :)

Det som är kul med GP-loppisen är  1) att det oftast finns väldigt mycket fina saker, och 2) att det går att fynda. Jag vet att vissa tycker att det är överdrivet att hänga upp sig för mycket på priser, och att om man hittar något man verkligen vill ha så är det värt pengarna. Jag håller delvis med - ibland kan man ju stöta på saker som är så gott som nya, och på sätt och vis kan det nästan vara värt mer att handla second hand och veta att man "tar hand" om något som annars kanske skulle slängts. Men samtidigt tycker jag att lite av grejen är att det ska vara billigt, och att det går lite väl mycket inflation i olika märken och designers ibland. Men men, supply and demand och hela den biten. För mig är det ju en rent ekonomisk fråga också - om det inte hade gått att hitta riktigt billiga saker så hade jag aldrig kunnat handla så mycket på loppisar som jag gör.

Utöver att leta skatter så har vi planterat örter och fixat iordning bord och stolar på balkongen. Idag kom pappa på motorcykeln med bullar i högsta hugg, och vi fikade ute - i t-shirt!

5 kommentarer:

  1. Åh, världens bästa helg! Är helt våryr!

    SvaraRadera
  2. det är en jädra tur att ni har flyttat till större lägenhet alltså :-)

    SvaraRadera
  3. hehe ja det är väl det :) det är ju inte svårt att komma på nya "behov", direkt...

    SvaraRadera
  4. Wow vilka prylar! Loppis är bäst, helt klart.
    Vi älskar vårt huvud. Jag har bestämt att det är en simmare!

    SvaraRadera
  5. haha, klart det är en simmare! det ser väl vem som helst :)

    SvaraRadera