2011-04-03

livet är en dekorerad tårta

Jag tror aldrig jag har bakat en tårta förut i hela mitt liv. Alltså en riktig tårta - med sockerkaka delad itu, grädde, garnering och rubbet. Men nu råkar det vara så att jag har en pappa som nyss fyllt år, och som älskar sötsaker i allmänhet och prinsesstårtor i synnerhet. Dessutom matchar prinsesstårtan galant med det ärvda finporslinet. Så idag fixade jag och K den ultimata presenten - med ros och allt.


Det verkade som om resultatet gick hem, hos samtliga inblandade (tydligen hade pappa börjat prata om prinsesstårta redan på födelsedagsmorgonen i fredags men ännu inte fått någon). Och jag blev förvånad över hur enkelt det var att baka en prinsesstårta - i alla fall om man fuskar och köper ett färdigt marsipantäcke med tillhörande ros på willy's. Recept hittade jag i klassikern "Sju sorters kakor" från ICA förlag - ett måste i kökshyllan för varje kakmonster.

Som en fin vän sa - det ÄR värt att dekorera en tårta. Livet är en dekorerad tårta.

2 kommentarer:

  1. Vilken otrolig tårta!! Jag är mäkta imponerad. Helt klart värt ;) Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. kanske var det du som var inspirationen till att göra den :)

    SvaraRadera