2012-02-19

Mölndal

Igår var jag och Frida på utflykt till Mölndal. Av någon outgrundlig anledning hamnar vi ofta där.

Igår var det för att Jan Hammarlund spelade på Kulturhuset. Vi kombinerade med ett besök på Pingstkyrkans loppis - premiär för mig!

Såna här karotter finns i drivor på loppisar. Just denna har jag sett flera gånger innan, och det här exemplaret var som nytt och hade dessutom lock, så jag slog till. 

 Den lilla skålen är av märket Vineta, och formgavs 1962 av Kjell Blomberg för Gullaskrufs glasbruk. Jag tycker den är stilren och snygg, och tidstypisk på precis rätt sätt. Den finns även i färgade varianter. Det stora glasskålen hör som synes inte till samma serie, men jag tyckte de passade ihop ändå på nåt sätt. Dessutom tyckte jag att vi behövde en stor glasskål, till sallad och chips och såna gräjer.

Slutligen slank det ner en liten broderad duk i shoppingkorgen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar