2012-02-16

Favoriter: spegeln


I brist på nya loppisfynd att visa upp lanserar jag härmed serien ni alla väntat på: Favoriter!

Den kan fortgå i all evinnerlighet, för jag har av förklarliga skäl väldigt många favoriter här hemma. Vissa av dem har säkert varit med innan, men detta blir en sammanställning av de bästa och snyggaste köpen jag gjort! I de allra flesta fall kommer det nog vara loppisfynd, eftersom det liksom ingår i favoritbegreppet att vara ett riktigt kap.

Först ut: den lilla teakspegeln!



Den sitter över byrån (som också är en favorit) i sovrummet.


Den fyller egentligen ingen funktion (den sitter för långt ner för mig som är 1,83 cm), förutom att vara snygg då förstås, vilket kanske å andra sidan är den viktigaste funktionen av dem alla.


Jag älskar de böjda hörnen, och den liksom rektangulärt ovala formen.


Den kostade 50 spänn på Emmaus på Backaplan.

2 kommentarer: