2012-02-26

Helgens väsentligheter



Vår kökslampa sitter äntligen uppe igen, efter att ha trillat ner nån gång i höstas och sedan fått ligga och vila i klädkammaren sedan dess. Köket är inte komplett utan att den sitter där, så nu kan man få lite ro i själen igen. Den är fyndad på Vinden i Alingsås för 60 spänn och jag tycker den är görasnygg.



I lördags kväll lagade vi risotto med trattkantareller och drack vin. Ingetdera är med på bilderna ovan, men ändå... sesamfröna blev väldigt vackra i Entré-skålen och salladen blev väldigt snygg på Suzanne-tallrikarna.


En tråkig sak som hänt är att vi fått ett meddelande i postfacket från hyresvärden, som säger att de fr.o.m. första mars ska stänga igen grovsoprummen. Detta eftersom folk inte kan upprätthålla ordningen och sortera sitt vanliga skräp istället för att sprida ut det i grovsopen. Vafals?!? Detta är ett stort sorgebesked för oss. Var ska vi nu få alla våra LP-skivor ifrån? Och högtalare? Och böcker? Och gamla radioapparater? För att runda av denna grovsop-era visar jag ovan vårt senaste (och sista, snyft) fynd, bordet som stereon står på. Tillsammans med fotpallen utan dyna och med avkapade ben så blev det en rätt funktionell stereomöbel!


Så, nu är det jag, godiset och soffan resten av kvällen. Plus lite jobb, men jag är glad ändå för jag har de andra två. 

(Till väsentligheterna hör också en mycket trevlig kväll på Hagabion i fredags och en mycket trevlig dag på stan med mor i lördags. Och solen, för tusan, solen!)

2 kommentarer: