2011-03-02

en dag, fyra bilder

Tanken var, att jag skulle plugga hemma idag. Dödsdömt från början skulle nog många säga, fast jag brukar faktiskt vara ganska bra på det. Men idag blir jag av olika anledningar bara distraherad. En kan vara att jag sov sisådär tre timmar inatt. En annan kan vara att det finns så mycket annat som är roligare än att plugga. Som att ta kort till exempel. 

Vissa dagar kan jag nästan inte ta en steg eller flytta blicken utan att jag ser något jag vill ta kort på. Motivet är inte alltid så viktigt; det kan vara färger, former och ljus som tillsammans bildar något otrolig vackert, ur en särskild synvinkel, just där och just då.


Jag kanske ska tillägga att jag är av den bestämda uppfattningen att allt som innehåller färgerna gult, orange, rött eller brunt i princip är snyggt. För att inte tala om då tre eller fyra av nämnda färger ingår samtidigt - då kan det bara inte gå fel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar