2011-02-15

grovsopis

Vi har ett grovsoprum i området där vi bor. Där finns ibland fullt av fina saker, färdiga att bära hem. Recycling när den är som bäst, om ni frågar mig. Jag tänkte visa det snyggaste vi hittat hittills:

Tre tygklädda köksstolar, just när de gamla börjat gå sönder. Tack!

En hallmöbel, som jag tror är i ek, i typisk 60-talsstil.


Ett tyg som efter en tvätt var så gott som nytt.






Och slutligen, en liten låda packad med en mockaservis. Köksskåpet är redan fullt av kaffekoppar, och med tanke på de mängder kaffe som konsumeras i detta hushåll så är inte mini-mockakoppar det som används mest, direkt. Men det är klart att jag inte kunde låta bli att plocka med mig dem - titta bara på den fina guldkanten! En liten bonus är lådan i sig - från början låg det portionsförpackningar med kaffegrädde i den, med bäst-före datum den 10 januari 1989...

Det fantastiska med att göra fynd i sitt soprum är att det liksom ger dubbel glädje - förutom att man får nya, fina saker så skänker det tillfredsställelse i sig att gamla saker som annars skulle gått till spillo fortsätter att komma till användning. Det är i alla fall en fynd-och-återanvändnings-nörds sätt att se på saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar