2011-08-18

tankar om netto



På Netto säljer de alltid så konstiga saker. Man kan vara säker på att de har en fiol eller ett underställ men inte på att de har mellanmjölk.
En bananpalm är väl inte det konstigaste man kan hitta på Netto. Men hur som helst så gjorde vi det. I förra veckan. Nu står den i sovrummet och trivs jättebra, tillsammans med mina tidningsomslag från L'Illustration, årgång 1911. Jag köpte dem på en söndagsmarknad på Boulevard des Pyrenées i Pau.

Palmen har även blivit vän med den tecknade postern på väggen. Det står "Bättre bo i öde skog än hos argan kvinna" på den. Vi köpte den på Reningsborg i Frölunda och i kassan så flinade tanterna åt mig medan K betalade. Det var väl inte meningen att jag skulle gilla den kanske... men det gjorde jag i alla fall. "Argan" är ju bara för bra.

2 kommentarer:

  1. vilken fantastiskt poster, fast tycker att den även stämmer om man byter utargsen kvinna mot bitter man

    SvaraRadera