2011-08-16

käringtur



För en vecka sedan tog jag, Frida och Johanna en tur till slätta och ägnade oss åt tantaktiviteter i största allmänhet. Trevligt var det. Vi började med kaffepaus på Kinnekulle - så himla vackert!

Sedan gick turen till Lidköping och det självklara målet Rörstrands museum!



 




Där fanns en massa fina tallrikar, och en spejsig toalett! Muséet var ganska litet, men roligt ändå, särskilt att se de gamla serviserna. Jag köpte ett par fina gamla reklamkort som nu pryder väggen i vårt kök.


 Efter muséet gjorde vi Lidköping!



Det innefattade förstås en Klings glass på torget...


...och kaffet köpte vi på det här vackra gamla cafét.


Vi hann även med ett par stopp på gårdsloppisar along the way...


...men mitt enda secondhand-inköp gjordes typiskt nog på Myrorna i Trollhättan.


Jag tror den kan bli fin i vårt sovrumsfönster, som ännu inte fått någon gardin. På väg hem stannade vi i Lilla Edet och intog jag vet inte vilken kaffekopp i ordningen med tillhörande smörgås på en brygga i Älven. Solen sken och vi kände oss överlag extremt nöjda med vår käringtur!



1 kommentar: