2011-07-21

kreativ morgon


 

Jag har länge velat göra något av mitt berg av pärlor som bara ligger och dräller. För några år sedan gjorde jag mycket smycken, men nu blir det liksom aldrig av. Idag gjorde jag det här armbandet - de röda och brun-beiga pärlorna är fröer, inhandlade i Costa Rica, och de turkosa är gjorda av någon slags lera tror jag. Jag har för mig att de kommer från något gammalt halsband som gått sönder.


 Förr hade jag armarna fulla av armband, och flera av dem fick jag inte av mig så de satt på jämt. Detta tänker jag ska bli ett sådant, och jag ser det lite som ett semesterarmband. Imorgon jobbar jag min sista schemalagda dag, och armbandet ska bli en symbol för min ledighet.


Pärlorna i detta armband kommer ursprungligen från ett som jag köpte i Essaouira i Marocko för några år sedan. Armbandet har gått sönder massor av gånger, och några av de mindre pärlorna har försvunnit, så jag har fått komplettera med lite egna silverpärlor. Men de tre största - och viktigaste - pärlorna har jag som tur är hittat varje gång.

2 kommentarer:

  1. Åh fint! Lade faktiskt märket till ditt fina armband förut, men glömde säga något.

    SvaraRadera
  2. Tack! Tänker att jag ska komma igång lite mer med pärlandet nu :)

    SvaraRadera