2011-12-11

Radionette



När jag vaknade imorse var det ljust ute. LJUST! Hade glömt hur det kändes. Ryssgummorna verkade också gilla det.

Och så till en liten nyhet. Förutom kristall och gammalt porslin så har jag en grej för gamla radioapparater. Det spelar inte så stor roll om de fungerar eller inte, för jag lyssnar jättesällan på radio, även om jag skulle vilja göra det oftare. De är så snygga så de fyller en funktion i alla fall. Den här godingen har flyttat in hos oss!


Visst är den snygg! Jag undrar hur tuningen fungerar, med en massa städer utskrivna på skalan. När man sätter på den kommer det bara en underlig baston ut högtalarna, så jag får nog fortsätta undra. 


Sedan tidigare har vi den här kolossen i köket, som däremot fungerar och ibland till och med används. Kassettdäcket är dock sönder, tyvärr, så jag kan inte lyssna på morfars gamla inspelningar av Mamma Mu när jag äter frukost. Men så kostade den en tia...

Och den nya gröna? Från soprummet såklart :)


1 kommentar:

  1. Vad fin :-) Kanske dum fråga, men har du kollat att den är inställd på FM-bandet och alla andra rattar är inställda på nåt som verkar rätt?

    SvaraRadera