2011-10-08

Rätt fokus


Erikshjälpen för första gången på flera veckor.
Kolla vad snygga grejer jag hittade!


En vattenkaraff från Rörstrand, i samma serie som en skål vi redan hade hemma! Älskar att hitta saker som hänger ihop med saker jag redan har...



...fem helt oemotståndliga kaffekoppar med fat, tyskar från Bavaria. 50 spänn för hela högen, yes please!


En sockerströare av Erik Kold...


...och sist men inte minst: sex djupa tallrikar i serien Fokus från Rörstrand!



Jag älskar den här serien, men hade ingenting i den förut. Färgkombinationen förstås, och enkelheten. Nu måste jag ha kaffekopparna också, ett par stycken i alla fall, och så ett ungsfat - det är nog den del som är snyggast i hela serien, med ringar i gult, rött och orange i mitten.

Ah, helnöjd!

2 kommentarer:

  1. vattenkaraffen var riktigt gullig, har aldrig sett den grejen förr

    SvaraRadera
  2. jag visst är den fin, som du ser heter den drott. jag vet inte om den är lite ovanlig, har bara stött på den ett par gånger.

    SvaraRadera